School is weer begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Reinier snethlage - WaarBenJij.nu School is weer begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Reinier snethlage - WaarBenJij.nu

School is weer begonnen

Door: reiniersnethlage

Blijf op de hoogte en volg Reinier

15 December 2011 | Australië, Sydney

Sydney, 15 december.

- 12 December
Tja en dan gaat de wekker opeens weer om naar school te gaan. En nu mogen jullie even gaan lachen met z'n allen, want ik weet dat wie het laatste lacht het vaak ook het beste doet. Toen ik wakker werd regende het keihard. En dan ga je ook nog naar een school waar je helemaal niemand kent en iedereen Engels spreekt. Ik moest er om half negen zijn en ben samen met Pere, zo schrijf je zijn naam blijkbaar, erheen gegaan. Eerst hadden we een soort kennismaking met alle nieuwe studenten en iedereen van de staff. Er zaten gelijk al veel aziaten bij mij in de klas, maar gelukkig ook wel iemand waar ik het gelijk goed mee kon vinden, Luc. Na de korte wandeling die we met iedereen hebben gemaakt, om het gebied een beetje te verkennen, ben ik samen met hem naar Bondi gegaan. Het weer was nog steeds niet echt best, maar het regende niet meer. Luc is een aardige kerel, speelt bij HGC en sleept net als ik. Hij is alleen wel voor ADO dus dat is jammer voor hem, aangezien zij binnen kort door ons worden vernederd. Toen we weer terug kwamen van Bondi hebben bij Josh van de receptie, komt uit Breda maar als je nederlands tegen hem praat wordt hij boos, waar we goed kunnen eten. Hij vertelde ons een mooi plekje in The Rocks en daar zijn we gaan eten. Voor 10,50 dollar, wat echt niks is hier, kregen we friet, chicken wings en een biertje. Het zonnetje kwam door en het was dus echg genieten. De serveerster kwam ook uit Nederland, we hebben met haar afgesproken de volgende dag te gaan eten. Ik was uiteindelijk, na wat vertraging omdat er een zwerver op het spoor lag, om 9 uur thuis. Vicky, de dame van mijn gastgezin was heel erg trots op me dat ik niet thuis was komen eten. Ik was kapot en rond 10 uur gaan slapen.

- 13 December
In de ochtend had ik vrij en ben dus gewoon maar de stad in gegaan. Hier heb ik een beetje rond gelopen en het een en ander gezien, zoals een monument voor alle Australische en Nieuw-Zeelandse soldaten die tijdens een oorlog zijn gesneuveld. Het was prima weer, lekker zonnetje en niet al te warm. Daarna hadden we voor het eerst echt school. We hebben kleine groepen van ongeveer 10 mensen en net zoals in Nederland verschilt ook hier het rooster per persoon. Je ontmoet dus telkens andere mensen. Ik zit bij wat fransen in de klas, een duiter, een paar aziatische meisjes en een vrouw uit Italie die al 11 jaar in het leger zit. Gelijk na school zijn Luc en ik weer naar The Australian gegaan om te eten. Nathalie, zo heet de serveerster, was al een tijdje vrij maar ze had nog even op ons gewacht. We hebben eerst met z'n drieen gegeten en daarna zijn we nog naar een andere pub geweest. Zij is ergens in de 20 en komt uit Twente. Het was erg gezellig en we hebben erg kunnen lachen om de andere mensen die om ons heen zaten in de pub. Ik was wat later thuis dan normaal, half 12. En ook dit was gelukkig geen probleem.

- 14 December
We hadden in de ochtend les en daarna ben ik met Luc en twee Brazilianen (Guilejme en Leandro) naar Bondi gegaan. Hier heeft Luc een surboard gegkocht en ik heb er eentje gehuurd voor een uurtje. We hebben gesurfd, maar echt lekker ging het nog niet. Er waren heel erg veel en vooral hele sterke golven dus het was heel anders dan in Nederland. Na het surfen hebben we met z'n vieren nog even gechilled op het strand voordat we weer terug gingen. Toen ik thuis was heb ik daar gegeten. Hierna ben ik bijna gelijk gaan slapen. Ik was zo verschrikkelijk moe, van de zon en het surfen. Want het weer was prima vandaag, heel erg wisselvallig dat wel. Het ene moment schijnt de zon en is het verschrikkelijk warm en dan opeens is het heel erg bewolkt en opeens toch best wel koud.

Ik had even wat tijd vrij om wat te typen, maar omdat de school nu dicht gaat moet ik stoppen. De rest volgt snel!

  • 15 December 2011 - 07:15

    Brigitte:

    ...klinkt nog steeds super Reinier, je lijkt je prima te vermaken! Erg leuk om te lezen.
    hadden gisterenavond een heel gezellig etentje in het clubhuis met de hockeydames georganiseerd door je lieve moeder!
    Hartelijke groeten!

  • 15 December 2011 - 07:26

    Gerda:

    Dag Reinier,

    Wat geweldig om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt.
    Leuk al die internationale contacten, zelfs met iemand uit Twente tja dat spreekt je tante uit Hengelo natuurlijk aan. (grapje). Ga vandaag naar mijn moeder in Almelo vandaar deze opmerking denk ik.
    Nou Reinier ik moet gaan veel plezier en veel genieten, hoe bevalt je opleiding de eerste dagen?
    Hartelijke groeten van Gerda, Hugo Oscar en Bastiaan.

  • 15 December 2011 - 07:59

    Marceline:

    He nummer 8 zo te lezen heb je het prima naar je zin, lekker op onderzoek uit in een nieuwe omgeving. Je niet alleen aan nederlanders vastklampen , is luc zijn achternaam trouwens le jeune ??, als dat zo is ken ik zijn ouders, wat zou de wereld dan weer klein zijn. Hoelang duurt je cursus daar?, leer je er alleen engels? Ga maar lekker genieten, inmiddels is martine terug uit ghana dus ga me vol stortenop jou blog. Liefs mars

  • 15 December 2011 - 12:08

    Thuis:

    Wat fijn dat je ons zo goed met alle moderne communicatiemiddelen op de hoogte houdt.
    Heerlijk dat je zo geniet. Die Luc heet inderdaad Lejeune, dus de wereld is inderdaad klein.
    Liefs, van thuis

  • 15 December 2011 - 13:48

    Sophie:

    Hoi Reinier, leuk te lezen dat alles goed gaat met je. Hier is het weer beduidend minder, regen en koude wind. De 14e helaas (net) niet gewonnen van Naarden maar in de avond een erg gezellig diner gehad met het team. NB: leuke foto, sta je op het dak? Groet van ons allen.

  • 18 December 2011 - 15:48

    Dirk Jan:

    Ajax met 4-0 gewonnen
    Az in de laatste minuut met 2-1 verloren van NAC
    Fc twente met 3-2 verloren in de kuip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reinier

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 28148

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 Juli 2020

Wereldreis

07 December 2011 - 29 April 2012

Backpacken Australië, Nieuw-Zeeland en Maleisië

Landen bezocht: