De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Reinier snethlage - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Reinier snethlage - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: reiniersnethlage

Blijf op de hoogte en volg Reinier

11 December 2011 | Australië, Sydney

G'day mate,

- Vlucht
Nadat ik was uitgezwaaid door mijn gezin, tante Tinekke, Maurits en wat andere bazen begon mijn reis dan eindelijk. Ik moest 5 uur lang wachten op Londen, daarvan ging een deel op aan het komen op de juiste plek. Maar daar kon ik geen Ajax kijken, zwaar klote dus. Ik heb rustig kunnen lezen in mijn Lonely Planet. Toen ik maar geen smsje kreeg rond half 11 nederlandse tijd werd ik ongerust, het kon niet waar zijn. Ik kreeg het te horen toen ik in het vliegtuig zat, daar zat ik dan met mijn Ajax shirt. De vlucht van Londen naar Sydney, via Bangkok, was erg lang en vermoeiend.

- 1e dag
Daar stond ik dan voor het vliegveld met een hele zware rugzak op mijn rug en een kleinere op mijn buik, alleen in Sydney, om 7 uur in de ochtend. Ik ben gelijk naar mijn gastgezin gegaan. Ik logeer bij Vicky, een alleenstaande dame van 54, die prettig gestoord is. Het is in een klein flatje in Bankstown. Ik logeer daar samen met Pidda, of hoe je het dan ook spelt, een dertigjarige catalaan. Ik ben gelijk met hem mee de stad in gegaan, hij herkende gelijk dat ik een Ajaxshirt aan had en in de trein naar de stad hebben we uitgebreid over Ajax en Barcelona gesproken, zijn grote held is, uiteraard, Cruijff. Hij liet me de school zien. Hierna ben ik in mijn eentje naar het Opera house gegaan, wat een geweldig ervaring al gelijk. De Harbour brigde is een stuk indrukwekkender dan ik had gedacht. Toen ik door Sydney liep besefte ik pas hoe groot deze stad eigenlijk is, en hoe levendig. Overal lopen jongeren en de faciliteiten voor backpackers zijn enorm. Wat me gelijk heel erg opviel was het grote aantal chinezen en andere aziaten wat hier rond loopt. Het is echt alsof je de hele tijd door chinatown loopt, er zijn ook erg veel chinese en thaise winkels. Sydney is echt een wereldstad met de daarbij behorende wolkenkrabbers, met daartussen vaak opeens een erg klein, in vergelijking, en oud gebouw. Ook is me gelijk opgevallen hoe sportief ze hier zijn. Op sommige plekken in de stad heb je parkjes, die waar normaal toestellen voor kinderen staan, maar hier zijn er fitness mogelijkheden. Hiervan maakt iedereen ook dankbaar gebruik, ze zijn altijd vol.Ik heb ik m'n eentje de stad dus beetje verkend, voordat ik weer met de trein naar 'huis' ging. Toen ik daar aankwam ben ik zo'n beetje gelijk naar mijn bed gegaan en heb ik geslapen van 5 uur in de middag tot 6 uur de volgende ochtend, ik was blijkbaar toch wel moe.

-2e dag
Toen ik om 6 uur wakker werd had ik geen idee wat ik moest doen, dus heb ik eerst maar even mijn vlag, van Ajax uiteraard, een mooi plekje in mijn kamer gegeven. Pidda heeft een vlag van Barcelona in zijn kamer hangen dus dat is prima. Hierna ben ik gaan ontbijten samen met Vicky, ze heeft een beetje uitgelegd hoe het er allemaal aan toe gaat bij haar thuis. Ze geeft me heel erg veel vrijheid, ik hoef me nooit te verantwoorden waar ik ben en ik hoef ook niet eens te laten weten of ik mee eet of niet. Het maakt haar ook niet uit hoe laat ik thuis kom, maar ik heb haar wel moeten beloven dat als ik een probleem heb ik haar altijd zal bellen, ook al is het 4 uur in de nacht. Prima dus al die vrijheid, de weg naar zelfstandigheid is ingezet (voor zo ver dit nog niet was gebeurt). Hierna heb ik afgesproken met Hanne en Nina, beide van het GGH. Met z'n drieen zijn we naar cockatoo island gegaan, hier was een skating contest. Het was vet om daar te zijn, er was ook nog allemaal andere art shit. Ook leuk om hen te ontmoeten, zij kennen de stad al echt en hebben het heel erg naar hun zin. Ze wilde uiteraard horen hoe het er in Nederland allemaal aan toe ging. Ik was weer thuis rond een uur of 6. Vicky was naar familie toe dus ik heb samen met Pidda gegeten. Ik heb bij de supermarkt wat dingen gekocht en schrok daar, ook al was ik gewaarschuwd, van de prijzen. Een fles cola kost 3 euro, een brood ongeveer 2,5 euro en vlees is al helemaal duur. Dus ik heb mijn verstand moeten gebruiken, zo heb ik spek gekocht wat tegen de houdbaarheidsdatum aanzat. In plaats van 4 euro voor dat kleine pakje spek was het nu nog maar 2. Als je hier niet op dat soort dingen let dan gaat het heel erg hard met het geld en dan kan ik later in mijn reis een stuk minder leuke dingen doen. Na het eten ben ik weer vroeg gaan slapen.

-3e dag
De wekker ging om 6 uur, maar ik was toch al wakker dus dat was prima. Na een gebakken ei met spek als ontbijt ben ik om half 7 samen met Pidda en Igor met de trein de stad in gegaan. Pidda kent Igor via school. Igor is 39 en komt uit Rusland, het is een klein kereltje, maar wel verschrikkelijk breed. Hij had allemaal verhalen over schieten met bazooka's enzo, dat schijnt normaal te zijn in Rusland, net als het wodka drinken. Toen we in het centrum waren hebben we weer wat mensen ontmoeten. Met z'n allen zijn we in een pub naar Real-Barca gaan kijken. De hele pub was vol, om 8 uur in de ochten. De helft had een shirt van Real en de andere helft van Barca. De wedstrijd eindigde in 1-3 en ik heb nu de echte spaanse passie van dichtbij kunnen meemaken. De wedstrijd wordt anders beleeft dan bijvoorbeeld Ajax-010, de rivaliteit daar zit veel dieper namelijk. Het was heerlijk weer dus heb ik besloten, omdat de rest allemaal andere verplichtingen hadden, om in m'n eentje naar Bondi beach te gaan. Hier waren heel erg veel mensen, ook de bekende kustwacht was aanwezig, inclusief flimploeg. Ik ben er niet echt lang geweest, maar ben gelukkig wel even het water in geweest voordat het begon te regenen. Heel plotseling kan hier het weer omslaan, wat dus ook gebeurde. Dus ben ik weer terug naar het centrum gegaan. Ik heb me net een half uurtje geleden laten informeren over de reis van Sydney naar Darwin waarvoor in nog niks gepland heb. Ik ben er nu al achter dat ik op mijn werk van de afgelopen maanden iets heel erg nuttigs heb geleerd wat nu al heel erg van pas komt, bananen eten. Bananen zijn lekker, gezond en relatief goedkoop. Alles is hier namelijk verschrikkelijk duur en ik heb niet zo heel erg veel zin om elke keer 5 euro voor een klein broodje uit te geven.

Morgen ga ik beginnen met school, ik ben heel erg benieuwd.
Zoals jullie horen vermaak ik me prima hier, ik hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat daar in Nederland.

Sneth

  • 11 December 2011 - 07:57

    Aldert En Brigitte:

    Ha Sn..Reinier! Aan ons de eer om vandaag als eerste reageren; wat maak je dan al een hoop mee in die paar dagen zeg!Leuk om te lezen! Succes op je eerste schooldag , geniet er van!
    Hartelijke groeten!

  • 11 December 2011 - 08:27

    Anne-May:

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Xx

  • 11 December 2011 - 09:15

    Gerda:

    Dag Reinier, Wat fijn te lezen dat het goed met je gaat. En wat fantastisch dat we zo mee mogen lezen. Zal Oscar en Bastiaan ook de site noemen. Ik hoop dat je schooldag goed bevallen is.
    Hartelijke groet, Gerda.

  • 11 December 2011 - 09:44

    Gerhard Kistemaker:

    Dag Reinier, we genieten van je reisverslag. Wij zijn in Amsterdam voor het burgerlijk huwelijk van Geert-Jan en Daniela. De laatste paar dagen veel gefietst, weer kennis gemaakt met Amsterdam. Paar dagen geleden bij je vader op bezoek geweest, verschillende wijnen geproefd. Vond het een leuk bezoek, je vader weet heel veel van zijn vak. Wel, ik wens je een hele fijne en leerzame tijd toe. Deze reis zul je je levenslang herinneren. Wij gaan morgen terug, het heeft enorm veel geregend de laatste dagen, en dus biedt dat goede perspectieven voor het skiën; ik kan niet wachten. See you Mate, be good. Gerhard

  • 11 December 2011 - 10:24

    Annet:

    Hoi Reinier,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen. ik heb het aan Hidde doorgestuurd, kan hij weer herinneringen ophalen. Ik was zo benieuwd wat je voor nuttigs had geleerd op je werk en moest hard lachen dat het "bananen eten" was. Ik dacht dat je 8 dec zou vertrekken en was dus een dag te laat met bellen om je een goede reis te wensen. dus alsnog.Geniet ervan en heel veel plezier.
    groetjes, Annet

  • 11 December 2011 - 11:38

    Ruben:

    Snethje! Lekker bananen etennnnn!
    Ajax moeilijk hard genaaid.. Zonde.

    Ben benieuwd wat je allemaal voor avonturen gaat beleven en ik hoop dan ook veel gekke verhalen te gaan lezen.

  • 11 December 2011 - 12:34

    Dirk Jan:

    Hallo Reinier Twente, PSV en AZ gewonnnen Ajax vanmiddag tegen RKC Waalwijk.
    Leuk dat je het zo leuk heb in Australië we zullen je blijven volgen

  • 11 December 2011 - 13:48

    Je Tante:

    Hoi grote neef,

    Wat ontzettend leuk om je eerste verhalen te lezen, gek idee dat je nu helemaal aan de andere kant van de wereld zit. We leven met je mee en ben benieuwd hoe het op school gaat.
    Wij komen net terug uit Davos waar een dik pak sneeuw lag, terwijl jij op het strand ligt!
    Geniet maar lekker, we blijven je volgen, liefs je tante

  • 11 December 2011 - 18:14

    Nanny:

    Hoi Reinier,

    Leuk om te horen dat het goed met je gaat en je je vermaakt. Domper was natuurlijk die wedstrijd van Ajax afgelopen woensdag. Wat een shit. Ze hebben hier zelfs de tv uitgezet, Tijmen was al naar boven gevlucht en Rick kon het niet meer aanzien!! Maar ach, het blijft maar een spelletje en het leven gaat door. Ze hebben vandaag wel gewonnen, 0-1, dus er is nog hoop.
    Vrijdag zzten de heren hier weer lekker te hangen, hebben het gezellig gehad, geloof ik. Gisteren hetzelfde bij Bart en de Kraan, weer een latertje.
    Verder alles zo zn gangetje. Jij heeeeel veel plezier daar en tot horrens.

    Liefs, Nanny

  • 11 December 2011 - 21:45

    Hugo:

    Erg leuk al je ervaringen te lezen en de dingen die je leert.
    Helaas kon ik niet bij je vertrek op Schiphol aanwezig zijn vanwege mijn zeer slechte lopen.
    Je verhaal doet me een beetje aan mijn verblijf in Zuid-Afrika denken - zou zo terug willen - het was een ervaring (zelfs met minder prettige dingen) die ik nooit had willen missen!
    Succes morgen op school en tot horens, Hugo.

  • 14 December 2011 - 16:50

    Rik:

    Lekker bezig Sneth! Wel geld overhouden voor de leukere dingen inderdaad! Ben benieuwd hoe je school is :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reinier

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 28148

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 Juli 2020

Wereldreis

07 December 2011 - 29 April 2012

Backpacken Australië, Nieuw-Zeeland en Maleisië

Landen bezocht: