Alles weg, deel 2 van reis & fraser island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Reinier snethlage - WaarBenJij.nu Alles weg, deel 2 van reis & fraser island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Reinier snethlage - WaarBenJij.nu

Alles weg, deel 2 van reis & fraser island

Door: reiniersnethlage

Blijf op de hoogte en volg Reinier

15 Maart 2012 | Australië, Rainbow Beach

G'day mate,
Niet alles gaat altijd zoals je het zelf wil, soms gaat het zelfs helemaal zoals je het niet wil. Maar daar is vaak erg weinig aan te doen en al te veel terug kijken op het verleden heeft dan geen zin. Ik moet weer verder en doe dat ook. Ik zie mijn camera en portomonnee nooit meer terug, maar ik heb net wel weer 3 geweldige dagen gehad op fraser island. Ik reis ook weer alleen, Tony gaat het wat rustiger aan doen (qua tijd) en ik ga op een hoog tempo door. Jammer dat we niet meer samen reizen, maar we hebben een erg leuke tijd gehad. Met de Fraser Island tour ben ik begonnen met een serie van hele gave dingen die ik langs de east coast en in Darwin ga doen, en dus ook heel erg veel zin in heb. Ik hoop dat het in Nederland met iedereen ook nog steeds goed gaat, ik kan niet altijd met iedereen contact zoeken, vaak heb ik helemaal geen verbinding of wat dan ook. Maar ik waardeer alle mailtjes, smsjes en reactie die ik van jullie krijg heel erg, en lees ze altijd me erg veel plezier. Heel soms is het wel jammer om ze te lezen, zoals het bericht dat de derby tegen Muiderberg niet met 3 punten is afgesloten.


maandag 5 maart (byron bay),
De reis met de bus was erg lang, 12 uur, maar gelukkig wel redelijk comfortabel. Toen we in Byron aankwamen hebben we besloten om maar weer in het Nomads hostel te slapen, zijn altijd prima hostels. We hebben een beetje door Byron gelopen en dat was erg vermakelijk. Het is echt een klein dorpje met 1 hoofdstraat, daar lopen heel veel vreemde figuren rond. Het zijn volgens mij allemaal hippies die hier zijn blijven hangen, ze maken vaak muziek en zijn een beetje aan het dansen. Er zijn hier nog veel meer backpackers en daarom ook veel travelagency's. Ik kwam natuurlijk gelijk weer iemand tegen die ik uit NL ken, van tennis. We hebben even in de supermarkt wat boodschappen gedaan en hebben in de avond samen spaghetti gemaakt, was erg lekker. Ik heb Tony het mooie spel 'goonpong' geleerd, maar daar was hij nog niet heel goed in. In de avond zijn we heel even kort uitgeweest, maar omdat we nog redelijk moe waren zijn we vroeg naar huis gegaan.

dinsdag 6 maart (byron bay),
Het weer was oke vandaag, af en toe wel een regenbui, maar zeker niet koud. Ik heb lekker uitgeslapen en nadat ik mijn mail had gecheckt kon mijn dag niet meer stuk, ik mag op een gesprek komen voor mijn studie (als ik terug in NL ben), daarna zijn we naar het stand gelopen. We konden op een uitkijkpunt boven op een rots perfect kijken naar de surfers. Dit was echt geweldig om te zien, de sufers waren op best wel een gevaarlijke plek, maar ze waren allemaal bijzonder goed. Ik heb na de lunch ongeveer 45 minuten hard gelopen, om weer in conditie te komen voor het hockeyen. Daarna hebben we nog een beetje door het stadje gelopen en wat boodschappen voor de avond gedaan. Het koken was voor mij niet echt een groot succes, want de kumara (sweet potato) die ik had gekookt was nog lang niet gaar. Maar toch wel lekker eigenlijk, weer wat geleerd over koken.

woensdag, donderdag & vrijdag
Ik ga heel kort zijn over deze dagen, ik wil er namelijk niet al te veel over kwijt en heb het inmiddels achter me gelaten. Portomonnee en camera zijn gestolen en dat was niet echt iets heel erg leuks. Ik heb deze dagen dus vooral doorgebracht met dingen regelen. Gelukkig ben ik ook nog wel naar het stand geweest en was het niet alleen maar treuren. Maar het is wel heel erg irritant als je geen credit card, pinpas, ID, rijbewijs en camera meer hebt. Gelukkig heeft Tony me erg goed geholpen met alles. Ook nog twee andere hele aardige nederlandse gasten ontmoet in ons hostel. De politie werkte alleen niet echt mee doordat ze me geen schriftelijk bewijs van de aangifte wilde sturen. Daarvoor moest ik eerst een nummer bellen, en toen ik dat belde werd me verteld dat ik een mailtje moest gaan sturen. En ik moet ook nog mijn nieuwe pinpas naar Australie zien te krijgen, maarja waar stuur je je pinpas naartoe als je niet precies weet waar je wanneer bent? Gelukkig is hier nu een oplossing voor gevonden, lastig is het allemaal wel. Ook het missen van foto's die ik gedurdende de afgelopen 2 weken heb gemaakt is niet echt iets waar ik bijzonder vrolijk van kan worden, gelukkig was ik die weken niet alleen en hebben anderen ook foto's gemaakt. Het weer was super deze dagen, bijna alleen maar zon. Ik heb ook de rest van mijn reis door australie geregeld door het een en ander aan tours te boeken. Ik zit er nog steeds heel erg mee dat ik alles kwijt ben, maar ik moet verder met mijn reis. Ik heb het nog steeds geweldig en ik moet hier dan maar wat van leren. Ik kijk met een heel erg raar en dubbel gevoel terug op Byron, ondanks dat dit is gebeurt was het toch een geweldig plek, waar een hele bijzondere sfeer hangt.

zaterdag 10 maart (Brisbane)
Deel 2 van mijn reis begon met een busreis (en heel erg vroeg opstaan) naar Brisbane, samen met Tony. De bus deed er ongeveer 3 uur over, maar we gingen de grens van een staat over en kregen een uurtje cadeau. Toen we met al onze spullen, en ook het surfboard, door de stad naar ons hostel liepen, kwamen we opeens terecht midden in een grote parade. Dat was een parade voor St Patrick's day, iedereen liep dus rond in het groen. Nadat we in onze kamer waren geweest hebben we eerst even een nieuwe camera voor mij gekocht, gewoon lekker precies dezelfde die ik eerst ook had (alleen de kleur is anders). Hierna hebben we een heerlijke wandeling gemaakt door de stad, het valt wel mee hoe groot het was. Het was een fijne wandeling langs het water en door de botanic gardens. We waren eigenlijk allebei heel erg moe en hebben in de late middag dan ook lekker in onze kamer gehangen. Totdat er een of ander alarm af ging, iedereen op de gang vroeg zich af wat er precies aan de hand was, en na even overleggen hebben we toch maar besloten om het brand alarm niet te negeren en (met tas, dat wel) naar buiten te gaan. Uiteindelijk was er, net als de vorige keer in Queenstown, niet echt veel aan de hand. We hebben lekker veel hamburgers gekocht en het grootste deel daarvan hebben we ook gelijk opgegeten. In de avond nog even een korte wandeling door de stad gemaakt.

zondag 11 maart (noosa/rainbow beach)
Het begin van deel 2 van mijn reis zit nog een beetje in een overgangsfase ben ik vandaag achter gekomen. Tony en ik zijn met de bus, waarin ik natuurlijk weer iemand tegen kwam die ik ken uit N-Z, naar Noosa gegaan. Toen we aan het inchecken waren werd ik opeens gebeld of het klopt dat ik morgen de fraser island tour doe, ik antwoord negatief. Maar de man verteld me dat er op dinsdag geen tour gepland staat en dat ik voor morgen ben geboekt. Dus ik moest opeens heel snel met de bus naar Rainbow beach omdat ik maandag in plaats van dinsdag (wat op mijn voucher staat) naar Fraser Island ga. Tony heeft veel langer voor de East coast dan ik en had dus ook al besloten om een aantal dagen langer in Noosa te blijven, maar nu werd ons afscheid dus vervroegt met 1 dag. Ik heb een erg leuke tijd met hem samen gehad en het was raar om afscheid te nemen. Hij gaat nu, net als ik, alleen verder. Dit is iets, we hebben het hierover gehad, waarvan hij eerst dacht dat het niet zo leuk zou zijn. Maar in deze week dat we in hostels leven heeft hij hetzelfde gezien als ik, als je alleen reist maak je zo ongelofelijk veel nieuwe vrienden, sommige voor een aantal minuten en andere misschien wel voor veel langer. Ik liet Tony dan ook met een goed gevoel achter in Noosa, hij redt zichzelf wel. Ik heb in de avond kennis gemaakt met de groep waarmee ik naar fraser ga.

maandag 12 maart (fraser island)
Vroeg op om eerst een video te zien over het rijden op fraser island, het is namelijk niet zo makkelijk om ergens te rijden waar helemaal geen wegen zijn, alleen zand. Toen we al het eten hadden ingepakt en alle kleine krasjes op de auto hadden opgeschreven zijn we naar de ferry gegaan. We hebben twee auto's met in totaal 16 mensen, een auto wordt gereden door Dan (de guide) en de andere door iemand uit de groep. Ik was natuurlijk weer als eerste aanwezig om de eerste te zijn om op het island te rijden. Maar de auto stond op een helling in de ferry (wat ik nog niet helemaal had gezien) en toen ik hem van de handrem afhaalde reden we vrolijk naar achter, hierop volgde een hele hoop geschreeuw van de mensen in de auto en een klap. Het rijden hierna was niet echt chill, eerst over het stand (wachten op de golven tot het juiste moment daar is) en daarna een hele irritante weg door het binnenland. Gelukkig was er weinig te zien aan de auto, er was ook niet echt veel aan de hand, maar het had toch even paniek opgeleverd. Het was heerlijk weer en we hebben dus gelunched bij Central Station (dit is niks, gewoon geen plek waar je kan lunchen). En daarna zijn we naar lake McKenzie gegaan, prachtig was het. Het water was echt heel erg helder en kon gewoon gedronken worden, net als het zand waarmee je je tanden kan poetsen. Hierna zijn we via Eli creek naar het camp gegaan. De tenten stonden al op en we konden dus gelijk beginnen met koken. Ik had niet meegedaan aan het inkopen en we aten dus een vegetarische pasta, maar was prima. In de avond nog samen met een andere groep die er ook was, naar het stand gegaan, prachtige sterrenhemel gezien.

dinsdag 13 maart (fraser island)
Weer eens een heerlijk slechte nacht gehad, geen kussen en een hele dunne mat en dan ook nog vogels die je wakker maken. We zijn eerst naar lake Allom gegaan, hier hebben we gezwommen met de turtle's en het water was ook nog eens goed voor je skin, wat wil je nog meer als je midden in het rainforest bent. Hierna zijn we naar het welbekende shipwreck gegaan, best wel geinig om te zien. De lunch was prima, die we in het camp hebben gemaakt en gegeten. Hierna zijn we een behoorlijk stuk gaan rijden naar Indian Heads, een punt waar captain Cook ooit een 'indian' zou hebben gezien. Gaaf om daar boven op de rots uitzicht te hebben over 75 miles beach, jammer dat we geen sharks zagen, die er wel zouden moeten zijn. Hierna zijn we naar een nog mooiere plek gegaan, Champagne pools. Hier kon je zwemmen zonder bang te hoeven zijn voor sharks, ik vond het heerlijk om naar de golven te kijken die tegen elkaar of tegen de rots aan het crashen waren. De twee Ierse girls, die (tot ergenis van de rest) echt de hele dag dronken waren, hadden de grootste lol met een crab die ze hadden gevangen. We zijn naar het camp gegaan, k'gari heet het (wat paradijs betekent, ook de bijnaam van het island), en het dinner was iets meer in mijn straatje vandaag. Eerst heb ik een mooi kampvuur gemaakt, wat ik van zowel papa als Tim (al gebruikte ik geen hulpmiddelen) heb geleerd. En daarna heb ik worstjes van de barbie gemaakt, echt weer een lekkere barbie was het vandaag. Daarna hebben we bijna de hele avond aan het kampvuur gezeten, we zijn ook weer even naar het beach gegaan om naar de sterren te kijken. Die waren vandaag mooier dan before en er waren genoeg vallende sterren om de hele wereld bij elkaar te wensen. Ik heb voor de nacht een goonzak gebruikt voor wat het eigenlijk bedoeld is, als kussen (goon is het woord in aborigional voor pillow).

woensdag 14 maart (fraser island)
De nacht was stukken beter deze keer, maar ik weet nog steeds niet hoe vaak ik nog moet gaan zeggen dat ik nooit meer ga kamperen (wat ooit begon na een traumatische ervaring in Terschelling) We, of eigenlijk ik, zijn gereden naar lake Wabby, het rijden ging stukken beter deze keer. Lekker met een 4 WD over het strand rijden en over best wel vette off road tracks, het was echt heel erg vet om te rijden. In lake Wabby hebben we ook weer lekker gezwommen, na een korte wandeling. Het begon een beetje te regenen en na de lunch zijn we ook weer terug naar Rainbow beach gegaan, waar we aan het eind van de middag waren. Ik heb lekker gelezen nog even, ik lees een heel erg spannend boek op het moment (night without end, alistair maclean). En daarna was er een free barbie in het hostel, dus ik was weer van de partij (zowel het woordje 'free' als 'barbie' hebben een zeer grote aantrekkingskracht). In de avond zijn we met de hele groep nog even wat gaan drinken ergens, het was een hele leuke groep met bijzonder aardige en leuke mensen. Het was alleen wel jammer dat er relatief veel stelletjes waren, maar alsnog een super leuke groep.

Ik heb het dieptepunt van mijn reis gehad, althans dat neem ik dan maar aan, vanaf nu wordt het alleen nog maar beter. Heerlijk gevoel is dat, dat het alleen nog maar beter kan worden.

Sweet as

  • 15 Maart 2012 - 09:40

    Rik:

    Leuk om te lezen Sneth! Balen inderdaad van de wedstrijd tegen Muiderberg. Zondag pakken we wel drie punten ;)

  • 15 Maart 2012 - 12:05

    Kwee:

    Sneth Brother from another mother! Ik sleep ze er allemaal in! Maar zondag weer TD op hurley! En waaaaar ben je dan? Geniet er nog even van!

  • 15 Maart 2012 - 13:01

    Gerda:

    Dag Reinier,

    Ik vond het ook zo balen voor je toen je moeder vertelde over het feit dat je dat allemaal kwijt was. Maar je pakt het manmoedig op en dat siert je! Bravo.
    En wat een prachtige dingen weer daarna. Erg fijn om te lezen. Wat moet het toch heerlijk zijn zo'n superlange vakantie en gewoon de dingen doen waar je echt zin in hebt, zit ik zo te bedenken achter mijn bureau op mjn werk waar ik tussen het typen door de lunch nuttig.
    Erg veel plezier nog want de tijd gaat erg snel. Hartelijke groet en pas goed op jezelf.

  • 15 Maart 2012 - 17:51

    Je Tante:

    Hoi Reinier,

    Eindelijk weer een levensteken van ons uit Bruchsal. Wat maak jij toch ontzettend veel mee.
    Het is ook zo leuk om zoveel mensen te leren kennen. Iedere dag een nieuwe ervaring, knap hoe je met iedere situatie weet om te gaan! Marinda moet zondag cateren in de VIP lounge van ADO en tegen wie spelen die??????
    Bedankt nog voor je gezellige kaartje.
    A big hug from all of us

  • 16 Maart 2012 - 07:54

    Brigitte:

    Mooie verhalen weer Reinier(behalve dan in Byron), zo te lezen gaat het met je engels ook super! Veel plezier de laatste anderhalve maand!

  • 16 Maart 2012 - 12:00

    Nanny:

    Hey Reinier,
    Wat een pech, but life goes on! Toen ik van Tijm hoorde dat je weg was, moest ik wel even slikken.
    Hebben dinsdag met hem geskyped, vermaakt zich wel. Hij heeft je vandaag nog even gezien op Fraser island.
    He man, nog heeeeeeeeeeel veel plezier.
    Groetjes van Rick (schrijft je binnenkort) en natuurlijk ook van moi

  • 01 April 2012 - 13:17

    Oscar:

    Eeey Reinier, balen man dat je bent bestolen. Maar ja Shit happens. Verder weer een mooi reisverslag! groetjes Oscar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reinier

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 28148

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 Juli 2020

Wereldreis

07 December 2011 - 29 April 2012

Backpacken Australië, Nieuw-Zeeland en Maleisië

Landen bezocht: