Barbie on Shelly beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Reinier snethlage - WaarBenJij.nu Barbie on Shelly beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Reinier snethlage - WaarBenJij.nu

Barbie on Shelly beach

Door: reiniersnethlage

Blijf op de hoogte en volg Reinier

12 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hee allemaal,

Ik hoop dat jullie allemaal een mooi begin van 2012 hebben gehad, ik in ieder geval wel (zoals hieronder weer uitgebreid te lezen is). Ik blijf nog 1,5 week hier in sydney, mijn cursus eindigt volgende week vrijdag, en dan zal ik vanaf 22 january in Nieuw-Zeeland zijn.
Ik vind het heel erg leuk om al jullie reacties elke keer te lezen, ik heb jammer genoeg nog niet de tijd gehad om erop te reageren, maar dat zal ik wel gaan proberen. Mooi om te zien dan er een harde kern van reageerders ontstaat!
@ ruben (om gelijk even daad bij het woord te voegen) hier noemen ze die skirre tent trouwens maccers.

dinsdag 3 januari
Ik ben nu, na drie weken, precies op de helft van mijn cursus. En zoals er de vorige keer in de reacties al werd opgemerkt heb ik inmiddels aardig mijn draai gevonden hier. Op school spelen we nog steeds erg veel spelletjes, sommige zijn leuk en nuttig om te doen, het zijn namelijk allemaal spelletjes speciaal voor EF bedacht, maar andere zijn ook wel saai. Dan moet je bijvoorbeeld 1 minuut over een bepaald onderwerp praten, wat je helemaal niet interessant vind, gelukkig is de leraar Anthony wel zo soepel dat hij het niet erg vindt als je ergen anders over begint. Na school hebben Luc en ik een beetje door de stad gelopen, Paddy's market was dicht dus zijn we maar met de ferry terug naar Circular Quay gegaan. Na een goede tip van Josh te hebben gekregen om ergens heen te gaan, hebben we de verkeerde ferry genomen... Toen Luc naar huis was heb ik nog even in een parkje gelegen, met uitzicht op het Opera House en de haven, heerlijk om een beetje rustig bootjes te kijken. Het was hier de hele dag rond de 30 graden, maar dat is hier eigenlijk ook niet zo heel erg, omdat er de hele dag wind staat. In de avond heb ik mijn best gedaan om wat meer contact te krijgen met Cheng, dus ik heb hem gevraagd wat voor muziek hij luistert. Hij heeft me wat Taiwanese muziek laten horen en proberen uit te leggen waar het over ging, wat wel interessant was. Daarna heb ik hem wat Coldplay laten horen, hij zei dat hij het prachtig vond, maar dat zou ook beleefdheid kunnen zijn.

woensdag 4 januari
Er was niet heel veel bijzonders op school vandaag, behalve misschien dat we een toneelstukje voor morgen moesten voorbereiden (en daar ben ik persoonlijk niet zo heel erg blij mee, maar dat zien we dan wel weer). Op school vragen Luc en ik altijd erg veel aan Josh en Chris van de receptie, omdat we het leuk vinden om met ze te praten of omdat we echt informatie nodig hebben. Ze zijn gelukkig altijd bereidt om ons te helpen met alles wat we vragen. Josh vertelde dat hij het wel gewend is dat de Nederlandse studenten altijd even een praatje komen maken, en dat is natuurlijk ook wel zo sociaal. Na school zijn we weer gaan surfen op Manly. Er zit bij mij gelukkig nog steeds progressie in, ik sta nu bijna bij elke golf die ik pak. Maar vandaag was er een hele sterke stroming en het was er zwaar om het water in te komen. De golven waren groot en je was echt aan het vechten tegen de natuur, als die grote golven precies een meter voor je omslaan is het vrij lastig om te blijven staan. Dus na een uurtje zijn we weer terug gegaan, eerst om nog even met Josh te praten, en daarna zijn we nog even naar Paddy's market geweest. Na het eten heb ik nog, dat doe ik wel vaker, even een rondje door Bankstown gelopen. Vandaag leidde dat ertoe dat ik uiteindelijk in een speeltuin van de glijbaan moest en dat ik weer een op een schommel heb gezeten. Een klein jongetje van 5 jaar had me ergens zien zitten, en hij ging me alles wel even uitleggen. Hij vroeg me van alles, onder andere waar mijn moeder was en of ik niet bang was zonder moeder. Hij verzekerde me dat ik niet bang hoef te zijn zonder moeder, goed om dat te horen.

donderdag 5 januari (barbie @ shelly)
Het toneelstukje vandaag was niet het grootste succes ooit, eerst heb ik nog geprobeerd om zo lang over de inleiding te doen dat we geen tijd meer hadden. En dat was ook gelukt maar de leraar was zo benieuwd naar de scene dat we toch nog even door mochten gaan. Samen met een Zwitser van 39 heb ik een of andere geimproviseerde scene gedaan, waar iedereen wel om kon lachen (maar of dat nou kwam omdat het zo goed was betwijfelde we). Na school zijn Luc en ik weer naar het Olympic Park gegaan, om daar even te kijken naar het hockeystadion. Deze bleek helemaal afgesloten te zijn, we hebben nog even getwijfeld of we er snel even overheen zouden klimmen, maar uiteindelijk maar gewoon braaf omheen gelopen. Voordat we weer terug naar Circular Quay gingen zijn we nog even langs mijn huisje in Bankstown gegaan, waar Luc nog geluk had met de controle van de politie op het station, ondanks dat hij niet het goede kaartje had mocht hij toch doorlopen. In de avond hebben we een 'barbie' gehouden op Shelly beach, eerst boodschappen gedaan bij de Aldi (ja die hebben ze hier ook). We waren met z'n zessen, Luc, Nienke, Ernst, Thijs (een vriend van Ernst), Jesse (broertje van Ernst) en ik. Op Shelly Beach heb je een paar plekken waar je je vlees kunt bakken, we kregen een beetje hulp van wat Australische pro's. Want we hadden geen spatel bij ons, en dat bleek toch wel handig te zijn. Het was heel erg gezellig, we hebben flink kunnen lachen, en het eten was ook wel prima. Onder het motto 'je maakt een hamburger, maar je bakt een schnitzel' hebben we van een groot pak gehakt onze eigen hamburgers gemaakt. Ik vond het vooral ook erg leuk dat je daar onder de echte Aussies was, er werd cricket gespeeld op het strand. De terugreis naar Circular Quay werd begeleid door de bliksem en het was leuk om het CBD bij nacht te zien. Bijna iedereen die op de ferry zat was dus ook foto's aan het maken.

vrijdag 6 januari (featherdale)
Met mijn klas ben ik vandaag naar een museum geweest, waar ze een expositie hadden met moderne Chinese kunst. We kregen een rondleiding van een Australische dame, die dat met veel passie deed. Ik vond de kunst niet altijd even mooi, maar het verhaal erachter was vaak wel de moeite waard. De leraar had dit heel erg leuk voor ons geregeld allemaal, maar toch was niet iedereen in de klas zo beleeft om de gehele rondleiding te volgen. Na school zijn Luc, Nienke en ik naar Featherdale gegaan, een wildlife park, na weer een goede tip van Josh. Hier zijn we op de foto gegaan met dieren als een koala en een kangoeroe. Het was leuk om alle Australische dieren te zien, er waren alleen wel heel erg veel vogels. En ik heb het niet zo heel erg met vogels, en op de een of andere manier had een van de loslopende emu's dat door. Verder was Nienke natuurlijk weer lekker veel foto's aan het maken. Thuis heb ik in mijn eentje gegeten, Cheng was de eerste die thuis kwam, rond 9 uur. En het was te merken dat hij bier had gedronken, want hij was opeens veel meer aan het praten.

zaterdag 7 januari
We hadden gehoord dat er vandaag een of ander festival in de stad was, dus daar zijn Luc en ik heengegaan. Maar het was nog niet echt veel bijzonders, ze waren alles aan het opbouwen voor de avond. We voelden ons allebei niet echt heel erg chill, misschien kwam dat door alle donuts en muffins die we gekocht (en vrij snel daarna ook opgegeten) hadden. Dus zijn we na even gechilled te hebben in een park, naar de film gegaan. We hebben op het grootste Imax scherm ter wereld gekeken naar 'Happy Feet 2'. Het was best wel een vette film eigenlijk en de 3D voegde ook echt wat toe. Na thuis te hebben gegeten zijn we in de avond, samen met Willem, naar het festival gegaan. Toen we daar om 10 uur aankwamen bleek alleen dat het al om 11 uur afgelopen was met de muziek. Na elven zijn we in kings cross nog even een pub in geweest, met live muziek. De terugweg naar huis heb ik geheel wakker doorgebracht, doordat ik elke 5 minuten een wekker had staan. Ik kon dus gewoon bij mijn eigen station uitstappen.

zondag 8 januari
Heerlijk weer bacon & eggs als ontbijt gehad op de zondagmorgen. Hierna ben ik naar Manly gegaan om te surfen met Luc. Luc had zich verslapen en was dus best wel veel te laat, gelukkig heb ik ooit van een leraar geleerd dat in het portugees het woord voor wachten hetzelfde woord is als hopen. En dat je dus eigenlijk aan het hopen bent dat iemand nog komt, wat in dit geval ook gebeurde. Er was veel wind wat de golven niet echt goed deed. Ondanks dat ik weer een paar keer ben opgestaan ging het niet echt lekker. Ik heb in de avond weer even een rondje door Bankstown gelopen, er was heel erg veel bliksem, maar dat ging niet samen met geluid. En ook de regen kwam pas later, wat eigenlijk wel lekker was, want daardoor koelde het wat af en was het slapen dus wat fijner.

maandag 9 januari (scubar)
De vakantie periode hier op school is voorbij, wat betekent dat er opeens 5 keer zoveel mensen rondlopen, en dat alle klassen weer anders zijn. Ik heb best wel een prima klas, je ontmoet toch weer telkens nieuwe mensen op deze manier. Ik had wel een raar wtf moment vandaag. Toen een zwisters meisje vertelde dat ze voetbalde vroeg de lerares (phoebe, die verder erg goed is), of soccer op ice spelen niet een beetje lastig is af en toe. Ik had in de middag les vandaag, ook een gevolg van het voorbij zijn van de vakantie periode, dus na school niet echt meer iets kunnen doen. Met Luc ben ik meegeweest naar zijn residentie, en daar met Thijs en Ernst het spel met de pingpong bal en de plastic bekertjes gespeeld. We zijn ook nog even uitgeweest in de Scubar (ja ik weet dat het maandag was, maar dat is hier een soort backpackers avond ofzo). Het was erg leuk, verder niet te veel details, totdat ik weer in de bus terug zat. Toen mijn wekker ging, die ik heel slim had gezet, waren we net voorbij Bankstown. De driver zei dat ik uit moest stappen en dat hij me later weer kwam ophalen. Dat heb ik gedaan, en na een tijdje wachten in Padstow (ik had echt geen idee waar ik was) kwam hij me weer keurig ophalen. Ik heb een praatje met hem gemaakt en hij heeft me keurig thuis afgezet, ik was de enige die in de bus zat.

dinsdag 10 januari
Ik had weer in de middag les, wat vandaag bijzonder goed uitkwam. Na wat uitslapen ben ik samen met Cheng naar school gegaan. Daar was niet heel erg veel bijzonders vandaag, gewoon de normale gang van zaken. In de avond heb ik kunnen skypen met Levi wat bijzonder leuk was. Altijd leuk om plannen van anderen te horen, die maken je toch ook altijd een beetje jaloers. En uiteraard Joost nog even gebeld voor zijn verjaargdag, als je dit leest Joost: nogmaals gefeliciteerd.

woensdag 11 januari (barbie @ shelly)
Vanochtend mijn formulieren gekregen die ik moet invullen voor de selectieprocedure van mijn studie. Wel raar om, terwijl ik hier aan de andere kant van de wereld zit, me daar nu mee bezig te gaan houden. Ik had gelukkig weer les in de ochtend, waardoor ik in de middag gelijk naar manly kon (na een lunch in het foodcourt) gaan samen met Beatrice, de rest kwam of een ferry later of met de bus. Daar heb ik even gesurfd, maar er waren amper golven dus het was meer een beetje door het water pedellen. Ik heb vrij veel mazzel gehad in eerst instantie, want mijn zonnebrand was open gegaan in mijn tas en alles was eruit. Maar gelukkig had ik, zoals ik van mama heb geleerd, alles in een plastic zakje zitten. Hierna vond ik nog een rugby league bal op het stand, is anders dan een normale bal. Ik heb heel goed gekeken of de bal niet van iemand was, maar hij lag er al heel erg lang en niemand ondernam actie toen ik hem op pakte. 'God straft onmiddelijk' wordt weleens gezegd en dat was ook nu het geval. In de surfwinkel waar mijn board staat liet ik mijn board tegen een andere aanvallen. Dus de eigenaar er gelijk bij, die natuurlijk damage zag. Ik zei dat ik heel erg sorry was en hij zei gelijk dat het geen probleem was en dat hij het zou maken, kwam ik goed weg dacht ik. Behalve dat hij er nog even aan toevoegde dat ik de volgende keer dan wel kon betalen, fantastisch dat het niet gelijk moest natuurlijk. Na weer bij de Aldi boodschappen te hebben gedaan, hebben we op shelly beach gebarbecued met Luc, Ernst, Thijs, Mart, Beatrice, Nienke, Romy en natuurlijk weer de kookaburra (die deze keer een burger uit de hand van Romy meenam). Na veel te veel burgers gegeten te hebben was het tijd voor een potje rugby. Waar Ernst natuurlijk bijzonder goed in was, aangezien hij duidelijk de sterkste van ons allemaal is (Ernst was nogal verontwaardigd over zijn deel in het snorkelverhaal van de vorige keer, dus bij deze heb ik dat ook weer goed gemaakt). Hierna zijn nog tot een uur of 11 op het strand blijven chillen, het was absoluut niet koud. Er kwam zelfs nog een dronken kiwi bij ons zitten, die ook zwalkend met ons mee liep terug naar Manly. Omdat we nog vlees over hebben, hebben we besloten om morgen weer te gaan, en waarom ook niet. Ik ben gelukkig niet in slaap gevallen in de trein en kon gewoon uitstappen bij Bankstown.


  • 12 Januari 2012 - 09:36

    Gerhard Kistemaker:

    Hallo Reinier, ( Hi mate)

    Dank voor je informatieve reisverslag; je hebt het duidelijk goed naar je zin en geniet gelukkig van al je mooie avonturen. Vanuit een zonovergoten Villars sturen Helen en ik je de beste wensen voor 2012, en wensen dat je maar veel mag leren en optimaal kunt geniet van alle mooie kansen om de wereld te verkennen. Blijf gezond en hopelijk zien wij je weer snel op de piste.

    Na in december twee keer in Nederland te zijn geweest voor het huwelijk van Geert-Jan en Daniela, zijn wij nu (eindelijk) in Villars aangeland. Er is ontzettend veel sneeuw gevallen en de laatste dagen hadden wij de ski pistes, restaurants, liften voor ons zelf. Ik ben nog maar twee keer met vellen naar boven gegaan (Grd. Chamosière), maar hoop de frequentie in de komende dagen, weken sterk te verhogen.

    Je weet misschien dat ik met pensioen ben en dus heb ik nu meer tijd voor sport, lezen, muziek en video's kijken. Ook werk ik aan verschillende projecten waar nooit tijd voor was o.a. een database voor onze DVD's - "movie collector" genaamd. Verder wil ik het ski hok en de garage ombouwen. Sport is de komende maanden belangrijk, in Mei doen wij mee aan de "Cyclo Tour", een fietstocht om het meer van Genève van 180km. Dat is, zoals jij goed weet geen katte pis en dus is fysieke voorbereiding van belang.

    Ik wens nog een hele fijne tijd toe en kijk nu al uit naar je volgende verslag.

    Be good, be safe.

    Gerhard

    p.s je vader twee keer gezien in Amsterdam, erg gezellig en informatief. Veel van hem geleerd over wijn. Bye.

  • 12 Januari 2012 - 17:39

    Marceline:

    Hoi, wat een super lang verhaal weer en dus een prima beeld wat je daar aan het uitspoken bent. Leuk , leren en veel plezier, mooie mix. Hier is hetleven weer gestart na de kerstvakantie, alle kinderen weer naar hun eigen studentenleventje en moeders weer rust, haha. Alleen Martine veel thuis na haar kruisbandoperatie, moet veel naar de fysio gebracht en gehaald.,prima te doen dus, nog steeds redelijk weer, wel veel storm en hoog water gehad, maar nu weer onder controle in nederland. Liefs mars

  • 12 Januari 2012 - 18:45

    Maurits :

    Hallo Reinier,

    Leuk om te lezen.
    Nog even voor de leuk, ik ga met mijn halve school naar Ajax-AZ.
    IK hoop dat we in de F-site zitten..

    Groetjes Maurits.

  • 12 Januari 2012 - 18:47

    Maurits :

    Was nog vergeten te zeggen, gelukkig nieuwjaar!
    Ook namens oom Egbert, tante Tineke, Dirk Jan en Emilie!

  • 12 Januari 2012 - 19:17

    Mindy:

    hi lieve neef!

    vindt het altijd weer erg leuk om je mooie verhalen te lezen:) goed hoe jij dat alles voor elkaar hebt!
    liefs uit den haag

  • 23 Januari 2012 - 06:49

    Ruben:

    Yoo Snethje, goed te horen dat het allemaal nog steeds lekker gaat. 30 graden is inderdaad niet slecht, beter dan de -30 die ik heb. zonnebrand in een plastic zakje altijd goed. hou je haaks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Reinier

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 28008

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 Juli 2020

Wereldreis

07 December 2011 - 29 April 2012

Backpacken Australië, Nieuw-Zeeland en Maleisië

Landen bezocht: